PAHANG RIDERS

UNITED ON ONE STAND
 
HomeCalendarFAQPAHANGRIDERS.COMRegisterLog in

Share | 
 

 Tok Imam dan Budak Remaja

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
zoomwinger
B FULL
B FULL


motor : Honda Goldwing 1500
email : zoomwinger@gmail.com
Posts : 239
Join date : 2009-04-01
Age : 36

PostSubject: Tok Imam dan Budak Remaja   Sat Jul 18, 2009 2:53 am

Pesanan untuk kita semua – Ketawa2 jugak tapi jadikan ia sebagai IKTIBAR juga






TOK IMAM DAN ....



Di sebuah kg ada 3 org remaja yg suka lepak. Sorang tu nama dia Ali,sorang
tu Budin dan sorang lagi Ciko.... Aktiviti seharian depa ni menyebabkan tok imam
tak senang duduk. Pd satu hari tok imam tu dtg dg niat nak tarbiyah depa ni..

Maka berlakulah bbrp insiden cabar-mencabar. Tok imam tu cabar si mangkuk 3
ekor tu ke surau waktu Maghrib nnt.

Si Alipun berkata, "Tok imam ingat kami ni jahil sangat ke? Takpa, nnt kami
buktikan yg kami bkn la jahil sgt spt yg disangkakan" .

Maka apabila hampir masuk waktu Maghrib pegilah malaun 3 ekor tu ke surau.

Tok imam pun suruh Ali azan.. Tanpa berlengah terus je Ali azan, "Allah
Ta'ala... Allah Ta'ala..." Dg segera tok imam merampas mikrofon drp Ali &
menyuruh tok bilal azan semula. Terselah kejahilan Ali..

Selepas iqamat, masa nak sembahyang tok imam pun mengangkat takbiratul
ihram. Tok imam pun satu hal, angkat sekali x khusyuk, angkat 2x pun x
khusyuk jgk lg..

Masuk je kali ketiga, Budin panggil tok imam. "Tok, tok duduk kat belakang,
biar saya jadi imam." Tok imam pun undur le ke belakang.

Budin pun angkat le takbiratul ihram. "Allahu akbar!" Maka para makmum pun
ikut angkat takbiratul ihram & memulakan solat. Tiba2 je si Budin ni pusing
ke belakang dan berkata, "Aa, tengok! Sekali jee tokkkk!!"

Lalu batallah solat Budin. Yg lain2 pun ikut berenti sambil ketawa terbhk2..

Tok imam pun mintak pulak si Ciko jadi imam. Si Ciko pun terus ke depan jadi
imam solat tersebut bermula dari takbir sampai le habis sembahyang. Siap dg
wirid2nya sekali. Punyalah respek tok imam kat si Ciko niii...

Lepas solat, tok imam pun puji-memuji leee si Ciko ni... Tapi dgn bongkaknye
si Ciko berkata,

"He hee, itu belum ambil wuduk lagi tu.Kalau tak, lagi dassat aku semayang tok!!!!
He heee..."

Tok imam pun terkedu & terpana...

p/s : jgn lupa ambil wuduk sblm solat , hormati org lebih tua & berpengalaman
Back to top Go down
http://zoomrider.blogspot.com
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: Tok Imam dan Budak Remaja   Sat Jul 18, 2009 5:06 pm

WUDUK....dulu br solat....ingatan buat semua...
Back to top Go down
dtkcrow
B FULL
B FULL


motor : YAMAHA MAJESTY / HONDA ST1100
email : dtkcrow@hotmail.com
Posts : 1101
Join date : 2009-05-25
Age : 41
Location : kuantan

PostSubject: Re: Tok Imam dan Budak Remaja   Tue Aug 04, 2009 8:05 pm

interesting story...

_________________
Back to top Go down
http://asyriffa.blogspot.com
wolverine
BuDak HinGusan
BuDak HinGusan


Posts : 35
Join date : 2009-07-27
Age : 35
Location : raub

PostSubject: Re: Tok Imam dan Budak Remaja   Sat Aug 08, 2009 1:54 am

leh jd pengajaran citer ni sinchan
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Tok Imam dan Budak Remaja   Today at 12:06 pm

Back to top Go down
 
Tok Imam dan Budak Remaja
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» How would Jimmy affect this years recruiting class?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
PAHANG RIDERS :: KOPITIAM@BORAK KOSONG-
Jump to: