PAHANG RIDERS

UNITED ON ONE STAND
 
HomeCalendarFAQPAHANGRIDERS.COMRegisterLog in

Share | 
 

 renungan buat semua

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
baby_manje
B2
B2


Posts : 120
Join date : 2009-05-12
Age : 37
Location : kuantan

PostSubject: renungan buat semua   Thu Sep 10, 2009 3:16 am

Rasulullah SAW bersabda : "Takutlah ghibah(mengumpat). Ia lebih buruk dari zina. Lelaki berzina lalu taubat, Allah menerima taubatnya. Sedangkan Allah tidak mengampuni orang yang ghibah(mengumpat) sebelum orang yang diumpat memaafkannya"...nauzubillah..di kesempatan ini saye nk minta maaf kalo2 saye mengumpat atau terumpat rakan2 scr depan2 atau blkg2..saye insan yg lemah..sesungguhnya manusia itu sering lupa dan kerapkali melakukan kesilapan..skali lg saye mohon maaf kpd teman2 sume..sampai2kn lah dan same2 kite mohon maaf ngn teman2 kite..salam.. kawan hantar...sy lak hantar kat kawan sy.anda?
Back to top Go down
baby_manje
B2
B2


Posts : 120
Join date : 2009-05-12
Age : 37
Location : kuantan

PostSubject: Re: renungan buat semua   Thu Sep 10, 2009 3:20 am

> Ini adalah benar. Sila baca sehingga habis. Dan tolong sebarkan kepada seberapa banyak orang islam yang boleh,...
> > > Assalamualaikum wbtini adalah surat daripada penjaga Makam Nabi Muhammad s.a.w, iaitu Sheikh Ahmad Maeine (saudi Arabia) Pada suatu malam ketika membaca al-Quran di Makam Rasul., selepas membaca lalu hamba tertidur dan bermimpi didatangi rasul lalu bersabda kepada hamba, dalam 600 000 orang yang meninggal dunia pada zaman ini, tiada seorang pun yang akan mati dalam beriman
> > > a) isteri yang tidak mendengar kat suami b) orang kaya yang tidak lagi bertimbang rasa c)orang tidak lagi berzakat dan membuat kebajikan. Oleh itu wahai Sheikh Ahmad hendaklah kamu menyedarkan kepada orang Islam ini supaya membuat kebajikan, kerana hari penghabisan kiamat akan tiba dimana bintang akan terboit dari langit sesudah itu matahari akan berada tegak di atas kepala
> > > Pesanan hamba ini
> > > a)berselawat la keatas junjungan nabi Muhamad s.a.w
> > > b)bertaubatlah segera semntara pintu taubat masih terbuka
> > > c)bersembahyang lah
> > > d) berzakat jangn ditinggalkan
> > > e)menunaikan fardhu haji bila berkemampuan
> > > f)jangn derhaka kepada ibubapa
> > > Untuk MAKLUMAN
> > >
>
> seeloknye kite bg la pada member kite yg lain sbgai peringatan... ape slhnye kn


posting ni terpaksa aku palangkan sebab cerita di atas adalah palsu dan telah pun disahkan kepalsuannya oleh majlis ulama Arab Saudi (tak ingat tahun berapa)
Sekurang2nya dua perkara tidak logik mengenai perkara di atas:
1. tiada seorang pun penjaga makam Rasulullah SAW yg bernama Sheikh Ahmad Maeine dalam masa 100 tahun ni...
2. sebelum kewafatan Rasulullah SAW, baginda telahpun menyumpurnakan tugas baginda di dunia ini. Sekiranya Baginda masih perlu menyampaikan pesanan kepada "Sheikh Ahmad Maeine", tentu saja ertinya tugas Baginda masih belum selesai. -Jenal Vulcan-
Back to top Go down
baby_manje
B2
B2


Posts : 120
Join date : 2009-05-12
Age : 37
Location : kuantan

PostSubject: Re: renungan buat semua   Thu Sep 10, 2009 3:23 am

> Kematian itu pasti menjelma. Hanya masa dan waktunya yang tidak kita ketahui.Cuba kita amati. Mengapa kebanyakan orang yg nazak, hampir ajal tidak dapat berkata apa-apa.. lidahnya kelu, keras dan hanya mimik mukanya yang menahan kesakitan ' sakaratul maut' . Diriwayatkan sebuah hadis yg bermaksud: "Hendaklah kamu mendiamkan diri ketika azan, jika tidak Allah
> > > > > > > > akan kelukan lidahnya ketika maut menghampirinya." Ini jelas menunjukkan, kita disarankan agar mendiamkan diri, jangan berkata apa-apa pun semasa azan berkumandang . Sebagai orang beragama Islam kita wajib menghormati azan Banyak fadhilatnya . Jika lagu kebangsaan kita diajar agar berdiri tegak dan diamkan diri diri. Mengapa ketika azan kita tidak boleh mendiamkan diri? Lantas sesiapa yang berkata-kata ketika azan, Allah akan kelukan lidahnya ketika nazak .. Kita takut dengan kelunya lidah kita semasa ajal hampir tiba maka kita tidak dapat mengucap kalimah "Lailahaillallah.." yang mana sesiapa yang dapat mengucapkan kalimah ini ketika nyawanya akan dicabut Allah dgn izinNya menjanjikan syurga untuk mereka. Dari itu marilah kita sama-sama menghormati azan dan mohon kepada Allah supaya lidah ini tidak kelu semasa nyawa kita sedang dicabut. "Ya Allah! Anugerahkanlah kematian kami dengan kematian yang baik lagi mulia, lancarkan lidah kami mengucap kalimah "Lailahaillallah. ." semasa sakaratul maut menghampiri kami. Amin.. amin.. amin Yarobbala'lamin.."
> > > > > > > >
> > > > > > > > Kita boleh mengirimkan ribuan 'jokes' dan ' surat berantai' melalui forum tetapi bila mengirimkan yang berkaitan dengan ibadah seringkali berfikir 2 atau 3 kali......FIKIRKAN LAH, tepuk dada tanya iman.
Back to top Go down
baby_manje
B2
B2


Posts : 120
Join date : 2009-05-12
Age : 37
Location : kuantan

PostSubject: Re: renungan buat semua   Thu Sep 10, 2009 3:32 am

Berhati-hati,kalo ada sesapa nk jual perfume and suruh korang hidu bau perfume, tolong jgn hidu..terdapat kes dimana seorg gadis didatangi 2 lelaki yg mendakwa melakukan kajian psl myk wangi dan menyuruh gadis tersebut menghidunya..sejurus kemudian gadis itu pengsan.sedar2 ia berada didpn sebuah bangunan,dan mendapati dirinya dirogol.barang berharga, wallet,henpon semua dirompak..so beringat2 lah la ni macam2 kes jenayah ada.......
> > > > > > > > > > > > > > > > > > > > AWAS! pemberian CD free bertajuk AHMAD'DREAM motifnya memurtadkan melayu islam.watak lakonan oleh org melayu yg berjaya dimurtadkan.Sebarkan kalu sayang pada islam!!
> > > > > > > > > > > > > > > > > > > > Aneh ya, ketika seseorang yang kita sayangi memanggil kita,serta-merta kita datang untuk penuhi panggilannya... Tapi ketika ALLAH memanggil kita (azan), biasanya kita akan malas dengan alasan waktunya masih panjang.
> > > > > > > > > > > > > > > > > > > > Heran ya..bagaimana ketika anda membaca pesanan ini, anda tidak akan mengirim kepada beberapa orang yang ada di dalam messenger anda kerana anda risau apakah mereka akan fikirkan tentang diri anda atas kiriman ini kepada mereka.. Heran ya bagaimana kita lebih bimbang akan apa yang orang fikirkan tentang kita...daripada apa yang ALLAH fikirkan
> > > > > > > > > > > > > > > > > > > > Kalau sudah dapat anggaplah ini rezeki........ Baca, sebut lepas tu forward... Assalamu 'alaikum, Kubur itu gelap, cahayanya ialah "Laa Ilaaha IllalLah". Jika diletakkan langit dan bumi di sebelah dacing, dan kalimah ini di sebelah yang satu lagi, pasti lebih baik.
Back to top Go down
Jenal Vulcan
B FULL
B FULL


motor : Kawasaki Vulcan 5000
email : jenal79@yahoo.com
Posts : 291
Join date : 2009-04-01
Age : 28
Location : On my bike

PostSubject: Re: renungan buat semua   Thu Sep 10, 2009 4:50 am

Thanx...renungan2 yg baik di bulan Ramadhan yg mulia ini...
cuma post kedua terpaksa dipalang di atas sebab2 yg telahpun dijelaskan.
yg lain....renung2kan dan selamat beramal....

_________________
Back to top Go down
baby_manje
B2
B2


Posts : 120
Join date : 2009-05-12
Age : 37
Location : kuantan

PostSubject: Re: renungan buat semua   Thu Sep 10, 2009 10:48 am

ok.....thanks bro....sekurang nye kite tau mana2 info yng x betul.....sory....I think,x perlu i delete kot info tu...just show kt everybody info PALSU.......
Back to top Go down
baby_manje
B2
B2


Posts : 120
Join date : 2009-05-12
Age : 37
Location : kuantan

PostSubject: Re: renungan buat semua   Thu Sep 10, 2009 2:13 pm

indahnya kaya, spt sahabat Rasulullah s.a.w. Abu Bakar As-Siddiq, Abdurrahman bin Auf, Mush'ab bin Umair, Uthman bin Affan dan ramai lg.. marilah kita membina kekayaan, spt nabi2 terdahulu: Nabi Sulaiman, Nabi Yusuf, Nabi Ayub supaya kita boleh ...gunakan ke jalan Allah selain drpd hidup yg lebih bermutu
Back to top Go down
baby_manje
B2
B2


Posts : 120
Join date : 2009-05-12
Age : 37
Location : kuantan

PostSubject: Re: renungan buat semua   Thu Sep 10, 2009 2:24 pm

berckp dgn ilmu lebih baik drpd berckp guna nafsu.. sbb itu tokoh maal hijrah 1429H berkata: sikap pemalas & pemalu orang melayu, perlu dikikis dan kena atasi segera.. jangan jadikan agama hanya satu tempat utk kita bergantung apabila susah.. tanggungjawab ibadah adalah tugas seharian.. maknanya semua org islam tau, ttg solat, ttg zakat, ttg puasa, ttg haji..yg mereka tak tau, indahnya kaya~
Back to top Go down
Jenal Vulcan
B FULL
B FULL


motor : Kawasaki Vulcan 5000
email : jenal79@yahoo.com
Posts : 291
Join date : 2009-04-01
Age : 28
Location : On my bike

PostSubject: Re: renungan buat semua   Thu Sep 10, 2009 8:53 pm

baby_manje wrote:
ok.....thanks bro....sekurang nye kite tau mana2 info yng x betul.....sory....I think,x perlu i delete kot info tu...just show kt everybody info PALSU.......
agree...sebab tu aku tak delete, tapi palangkan je...supaya orang lain boleh tahu....sebab perkara tu mmg dah selalu bergerak dalam email...

_________________
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: renungan buat semua   Today at 10:27 am

Back to top Go down
 
renungan buat semua
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Lean Angle Sensor
» Details of my AE101 from Mauritius Island!
» My new project mini moto RR8 aka CBR Miniblade.

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
PAHANG RIDERS :: KOPITIAM@BORAK KOSONG-
Jump to: