PAHANG RIDERS

UNITED ON ONE STAND
 
HomeCalendarFAQPAHANGRIDERS.COMRegisterLog in

Share | 
 

 malaysia mengharamkan pemakaian tudung. sumber sah KPM

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
mabukride
BuDak HinGusan
BuDak HinGusan


Posts : 32
Join date : 2009-04-03

PostSubject: malaysia mengharamkan pemakaian tudung. sumber sah KPM   Sat Apr 18, 2009 1:43 am

BERITA GEMPAR,
Baca sampai habis, sedih rasanya. Apa nak jadikkkk dengan Malaysia hari
ini

Monday, april 12 , 2009 10:31:38 AM
Subject: Haramkan Pemekaian Tudung

haramkan tudung?? baca sampai habis, pastu komen Isu pengharaman pemakaian
tudung di IPTA dan IPTS di malaysia Ahli ahli parlimen negara sudah
mendapat kata sepakat bagi mengharamkan pemakaian tudung bagi pelajar
wanita di ipta dan ipts di malaysia ini berikutan dengan faktor faktor
kesihatan.

Ini kerana pelajar pelajar wanita yang memakai tudung ini didapati kurang
mendapat prestasi yang agak cemerlang. Kenyataan ini juga disahkan oleh
pakar-pakar di hospital selayang yang membuat kajian terperinci pemakaian
tudung ini.

Mereka berkata tudung ini akan menyebabkan pengedaran udara yg kurang dan
menyebabkan kepala yg melindungi otak akan menjadi kurang segar dan akan
menjadikan otak mereka tidak aktif seperti pelajar-pelajar yg tidak
memakai tudung.

Jadi bagaimana isu ini boleh berlaku topik ni sengaja ditulis dan hanya
disiarkan kecil sahaja di bahagian muka surat yg sekiranya tidak deteliti
tidak akan nampak.adakah kerajaan malaysia takut akan hal ini.yang dulu
begitu marah terhadap singapura yg memberhentikan 2 org murid perempuan
kerana memakai tudung ke sekolah.

Ape susah jadi dengan isu ini diam begitu sahaja kan.sekarang ape sudah
jadi paku dulang paku serpih mengata orang dia yang lebih.

Sekranag malaysia sanggup mengHARAMKAN pemakaian tudung pihak JAKIM juga
tidak dapat berbuat apa apa dengan isu ini.

Ini kerana semuaya terletak di tangan menteri menteri di malaysia .
bagaimana pula dengan Pak Lah yg selalu menjadi imam di masjid masjid
adakah die juga bersetuju dengan isu pengharaman pemakaian tudung ini.
jadi bagaimana seorang imam boleh setuju tentang pengharaman pemakaian
tudung ini.

Bagi pihak universiti islam antarabangsa malaysia UIAM).International
islamic university malaysia (IIUM) juga hanya menunggu dan lihat sahaja
apa yang akan terjadi.universiti ini dahulu yg mewajibkan setiap pelajar
wanitanya memakai tudung apabila memasuki k awa san
universiti kini hanya mengambil endah tak endah sahaja mengapa MALAYSIA
sekarang ini.

MALAYSIA yang dulunya dikenali kerana agama rasminya adalah agama islam.
kiniboleh mengharamkan pemakaian tudung di malaysia yang kita semua sudah
maklum sebagai seorang wanita islam wajib
memakai tudung. isu ini sengaja tidak digembar gemburkan agar tidak mahu
berlaku kekecohan ataupun ape-ape reformasi. Pihak media massa seperti TV
juga tidak mahu mengambil inisiatif bagi membetulkan semua ini. adakah
malaysia sudah lemah... .

pihak menteri juga sudah mengeluarkan notis bagi pengharaman pemakaian
tudung ini di semua IPTA dan IPTS dan juga akan
menghantar notis ini ke sekolah-sekolah.

Pihak menteri juga telah menyenaraikan beberapa jenis tudung yang haram
dipakai sewaktu berada di dalam sekolah ataupun k awa san kampus antara
jenis tudung yang tidak boleh dipakai ialah:-

1)TUDUNG SAJI

2)TUDUNG PERIUK

3)TUDUNG TERMOS

4)TUDUNG CABURATOR

dan bagi jenis TUDUNG BOTOL DAN TUDUNG AIR FILTER yang selalu menjadi permainan murid sekolah
masih di dalam pemerhatian.
Back to top Go down
zoomwinger
B FULL
B FULL


motor : Honda Goldwing 1500
email : zoomwinger@gmail.com
Posts : 239
Join date : 2009-04-01
Age : 36

PostSubject: Re: malaysia mengharamkan pemakaian tudung. sumber sah KPM   Sat Apr 18, 2009 8:33 pm

Laughing nak selamat kena pakai tudung bro ,kalau tak.... No Basketball
Back to top Go down
http://zoomrider.blogspot.com
atukst13
BuDak HinGusan
BuDak HinGusan


motor : HONDA ST1300 WJT 1551
email : acmakmur@yahoo.com
Posts : 38
Join date : 2009-04-01
Age : 52
Location : KUANTAN PAHANG

PostSubject: Re: malaysia mengharamkan pemakaian tudung. sumber sah KPM   Sun May 17, 2009 12:14 am

ni ada yang nak makan tudung radiator motor jenal vulkang 500 dier tuh... pas tu siram ngan air panas dlm radiator... aku tertipuuuuuuuu
Back to top Go down
http://WWW.pahangriders.forumotions.net
fendi vstar
B2
B2


motor : yamaha vstar 1100
email : fendi_mohd@hotmail.com
Posts : 162
Join date : 2009-04-12
Age : 43
Location : kuantam asal kelantam

PostSubject: Re: malaysia mengharamkan pemakaian tudung. sumber sah KPM   Mon May 18, 2009 3:43 pm

Tak der benda yang mustahil dah sekarang nih.....kalau budak2 tuh masuk kelas tak pakai baju lagi
best.....huhuhuuhu...
Back to top Go down
Skinny Queen
B FULL
B FULL


email : skinny_queen@hotmail.com
Posts : 280
Join date : 2009-04-24
Location : PJ

PostSubject: Re: malaysia mengharamkan pemakaian tudung. sumber sah KPM   Mon May 18, 2009 6:22 pm

fendi vstar wrote:
Tak der benda yang mustahil dah sekarang nih.....kalau budak2 tuh masuk kelas tak pakai baju lagi
best.....huhuhuuhu...

oooooo......sukernyeeeeee bro fendi bab2 xpkai bj ni ek.....skinny ade bukak class xyah pkai bj baju kl nk join....nk daftar bole la call skinny.....014.... Laughing Laughing Laughing we all pun tgh nk carik presiden nyer gak....
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: malaysia mengharamkan pemakaian tudung. sumber sah KPM   Sun Jun 07, 2009 12:20 pm

tudung periuk pandai menari......... kalau baca cerita ni sambil pegang periuk ada periuk yang terbang ni.. he he... lawak2 tapi tipah tertipu........tipah tertipu lagi.. tipah ke?
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: malaysia mengharamkan pemakaian tudung. sumber sah KPM   Today at 12:09 pm

Back to top Go down
 
malaysia mengharamkan pemakaian tudung. sumber sah KPM
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Golf in Desaru or East Coast Malaysia
» Malaysia Golf Association Handicap
» RYDER CUP TYPE FORMAT COMPETITION BETWEEN GR (GOLF REPUBLIC) AND GK (GOLF KAKI MALAYSIA)
» Malaysia Traffic Discounts - FYI
» Mercedes-Benz Masters Malaysia

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
PAHANG RIDERS :: TAMBAHAN EXTRA :: BORAK APA SAJE-
Jump to: