PAHANG RIDERS

UNITED ON ONE STAND
 
HomeCalendarFAQPAHANGRIDERS.COMRegisterLog in

Share | 
 

 tak masuk masuk

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
mabukride
BuDak HinGusan
BuDak HinGusan


Posts : 32
Join date : 2009-04-03

PostSubject: tak masuk masuk   Wed May 06, 2009 9:01 pm

kisah ini d alami oleh seorang guru yang baru posting di sebuah kampung di sekitar temerloh kira-kira 5 tahun yang lalu. beliau yang baru posting telah ditugaskan untuk mengajar matematik di salah sebuah sekolah rendah..(nama sekolah, guru dan tempat d rahsiakan). suatu hari ketika hampir sebulan lagi upsr hendak bermula guru tersebut telah membuat latihan ulang kaji dalam kelas tahun 6 yang di ajarnya. Selepas mengajar guru tersebut akan mendapatkan response dari murid2nya samada faham ataupun tidak faham apa yang diajarkan olehnya...berikut ialah perbualannya dengan murid2nya pada suatu hari jumaat:

guru : ok murid2...jelas tak formula yang cikgu ajarkan tadi?

Semua murid : jelas cikgu...(kecuali sorang murid)

Udin : tak faham la cikgu!

guru : hei kamu ni udin....dah berkali2 saya terang n ajarkan..ngapa la kamu sorang jer yang masih tak faham-faham ni...susah sangat ke nak masuk ilmu ni ke dalam kepala kamu tu?

udin : (dengan tetiba menadah dua tanganya cam orang berdoa dan terus meludah ke tapak tangannya) ptuih..! ptuih! ( selepas itu terus melumurkan air liur yang ditadah tadi ke atas kepalanya...sambil tersenyum..

guru : (tercengang2 kehairanan )ape hal kamu ni udin..main kotor ni ..

udin : ( selamba ) malam tadi kan cikgu saya ader dengar mak cakap kat ayah kalau payah nak masuk amik air liur sapu atas kepala...

cikgu : senyum bodo lalu keluar kelas
Back to top Go down
 
tak masuk masuk
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» XR650R carb mods: posted here.XR650R Carburetor Fix' Go

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
PAHANG RIDERS :: TAMBAHAN EXTRA :: BORAK APA SAJE-
Jump to: