PAHANG RIDERS

UNITED ON ONE STAND
 
HomeCalendarFAQPAHANGRIDERS.COMRegisterLog in

Share | 
 

 story santai minda...

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: story santai minda...   Sun Jun 07, 2009 11:00 pm

KENCING MASAM LEBIH TERUK
Pada suatu hari di Hospital Kota Bharu, Kelantan,
seorang lelaki berusia lingkungan 70-an sedang
menunggu untuk mendapatkan rawatan. Di sebelahnya
duduk seorang lelaki muda juga dengan tujuan yang sama.
Lelaki muda menyapa, "Pok cik ni sakit gapo?"
"Kecing manih. Lamo doh."
Tiba-tiba kakitangan hospital kelihatan cemas dan
mengusung masuk seorang pesakit yang tidak sedarkan diri.
Pak cik tua tersebut bertanya orang muda di sebelahnya,
"Tu bakpo pulok?"
"Kecemase"
"Oohh rupanya kecing mase lebih teruk dari kecing manih."
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: story santai minda...   Sun Jun 07, 2009 11:01 pm

UFO MENDARAT DI BUMI
Kelihatan dua makhluk asing sedang bersiap sedia untuk mendarat ke bumi.

"Kau dah siap barang-barang untuk kita pergi ke bumi?" tanya komander pada rakannya.
"Sudah tuan. Semua sudah siap. Tunggu mendarat sahaja," jawab seorang lagi.
"Ok bagus. Cuma tinggal satu lagi yang kita perlu bereskan sebelum mendarat," balas komander makhluk asing itu.
"Apa dia tuan?"
"Kita kena turun menyerupai makhluk bumi. Takkan kita nak turun dengan rupa kita yang sebegini. Nanti makhluk bumi itu mesti tangkap dan bunuh kita," jawab komander itu.
"Tapi tuan, macam mana kita nak menyerupai diaorang padahal kita tak pernah nampak diaorang?" tanya sorang tu lagi.
"Ah, yang tu kau jangan bimbang. Kita mendarat secara senyap, kemudian kita sembunyi di satu sudut. Kita tunggu makhluk diaorang keluar dan menukar rupa menyerupai dioranglah" jelas komander.
"Wah, bagus cadangan tuan, amat bernas sekali usul itu."

Mereka pun terus mendarat ke satu kawasan tanaman padi.
Dengan senyap-senyap, mereka keluar dari kapal angkasa
dan sembunyi di belakang semak. Tidak lama kemudian,
mereka pun ternampak dua makhluk bumi di hujung sawah.
Dengan menggunakan teknologi terkini, mereka pun menyerupai
dua makhluk bumi. Mereka keluar dari tempat persembunyian
dan berjalan ke arah dua penduduk bumi yang sedang bekerja.
Kerana bentuk tubuh badan mereka yang sama, penduduk bumi
itu tidak sedikitpun merasa hairan dengan kehadiran mereka.
Mereka bersuara kononnya bertanya arah jalan, tetapi tidak
dilayan. Tiba-tiba mereka terdengar bunyi riuh di belakang.
Mereka pun toleh dan nampak sekumpulan makhluk bumi yang
lain sedang berlari ke arah mereka. Sementara itu, makhluk
bumi yang dua tadi terus menghilangkan diri.

"Cepat! Cepat! Jangan bagi dia lari!!!" seorang daripada makhluk bumi itu berteriak pada rakan-rakannya.
Kedua-dua makhluk asing ini tercegat.
Mereka tidak tahu apa yang telah terjadi.

"Haa, dapat juga! Kalau kamu suma nak tahu, inilah dua
ekor kerbau liar yang selalu makan padi aku. Ok, kita
bawa ke kampung. Kita sembelih dua ekor kerbau ini,"
Pak Salleh memberitahu orang-orang kampung sambil mengikat
leher kedua dua makhluk asing yang sedang kebingungan itu.
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: story santai minda...   Sun Jun 07, 2009 11:03 pm

Tiga kejadian lawak semasa aku tengah giler-giler dengan motor. Orang
panggil mat rempet le sekarang nih.

Kesah Pertama:
Sewaktu aku berada di Jelutung. Jalan tu kan penuh sesak.
Badan aku agak besar sedikit. Pada hari tu aku menumpang seorang kawan
pergi ke Komtar naik motor kap cai Honda 70.
Dia pun kaki cilok jugak, selit sana selit sini, aku duduk belakang
punye le kecut perut. Sampai satu tempat di mencelah antara dua kereta,
motor lepas, dia lepas, dua2 lutut aku tak lepas, kedebuk aku terduduk
tengah jalan sambil terkangkang, Semua orang tengok aku, cinabing,
macam
sami budda duduk sorang sorang tengah jalan yang penuh sesak dengan
kenderaan lepas tu kawan aku patah balik sambil gelak bagai nak giler.
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: story santai minda...   Sun Jun 07, 2009 11:03 pm

Kisah Kedua.
Aku menumpang member jugak naik motor pergi town. Sampai kat trafic
light dia pun berhenti. Aku pun teringat pulak nak hisap rokok. Aku pun
turunkan kedua-dua kaki dan berdiri sikit celok poket nak ambil lighter
dalam poket seluar.
Waktu tu lah lampu bertukar menjadi hijau, kawan aku terus
jalan?meninggalkan aku berbiri sambil berjingkit nak nak ambil lighter
di trafic light?siol?aje?
Satu bandar orang yang nampak aku berdiri terkakang sorang sorang
dilampu isyarat?macam ape entah?..gelak pulak tu dia orang.
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: story santai minda...   Sun Jun 07, 2009 11:04 pm

Kisah ketiga.
Waktu sekolah tingkatan tiga. Lepas sekolah cepat2 aku balik ambil
motor
buruk ayah aku, kerana nak pergi pekan.
Waktu tu kalau boleh bawak motor dah kire grand la tu.
Tujuan aku bukan nak beli barang sangat. Waktu tu leh
awek2 sekolah tengah berlonggok tunggu bas nak balik rumah.
Waktu tu ler aku nak menayang betapa machonye aku, jejaka idaman
mereka,
ader motor le katakan. Tapi pada hari tu kejadiaan yang sangat
memalukan
telah berlaku. Masa
betul2 sampai depan awek2 tu, aku boleh tak perasan ader lubang, motor
aku pun terlanggar lubang tu, baik nasib tak jatuh, Aku memang ler tak
jatuh, tapi ekzoz motor ayah aku tu terjatuh, maka dengan itu bunyinye
mengalahkan helikopter, satu malaysia dengar, aku rase macam nak masuk
lubang jamban je waktu tu, nak ditinggalkan ekzoz tu takut ayah aku
marah, nak ambil malu tak boleh nak cakap depan awek2 tu?tapi aku
rupenya lagi takut kat ayah aku, terpaksa aku cari kertas surat khabar
dan ambil ekzoz tu. Pas tu tolak ler motor sampai rumah?. Lepas tu tak
mau ngurat lagi.
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: story santai minda...   Sun Jun 07, 2009 11:05 pm

"Cara² nak handle HANTU

Pocong
Hantu yang berbungkus macam lepat pisang baru masak ni memang mudah cari kelemahannya. Kita hanya perlu bukak tali pengikat di atas kepalanya dan tarik kain balutannya. Sudah tentu dia akan berasa malu rana dia tidak pakai apa apa pun, selain kain kapan pembungkusnya tu.



Langsuir
Dia ni suka pandang muka kita, jadi beranikan diri anda tenung balik muka dia sambil jelir-jelir lidah. Kalau tak pun tunjuk cermin muka kat dia, pasti dia tersipu-sipu malu.

Pontianak
Hantu yang suka ketawa. Kalau terserempak dengan dia, kita pun mestilah ketawa sama. Kalau boleh kita cuba mengilai lebih kuat dari dia, tentu dia boring.

Hantu Raya
Hantu ni suka beraya dan suka menyamar jadi tuan dia. Cara mengalahkannya senang saja, sambutlah hari raya tiap kali jumpa dia, bagi duit raya, ajak main meriam buluh,suruh kacau dodol atau jaga lemang. Tentu dia tak kacau kita sebab banyak kerja dan aktiviti lain dia nak buat.

Hantu Galah
Hantu ni la yang paling tinggi di muka bumi. Kalau terjumpa dia, kita hendaklah meniarap. Pasti dia tak perasan kita ada disitu.

Jerangkung
Dia ni ada kulit tapi nipis. Tinggal rangka saja, dan paling mudah untuk menewaskannya. Kita hanya perlu tunjal dahinya dengan telunjuk dan lihat gerak-gerinya mengimbangi badan untuk berdiri tegak.

Toyol
Lagi senang kalau nak kalahkan dia, bagi duit satu sen berguni-guni..nanti dia ingat duit emas, lepas tu dia pikul bawak balik bagi tuannya. lepas tu sah-sah lah dapat penampau Jepun dari tuannya kerana mana nak tukar duit satu sen banyak tu.
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: story santai minda...   Sun Jun 07, 2009 11:06 pm

Ayam vs Kambing

Kambing dan ayam adalah kawan baik. Mereka berkawan sejak mereka baru dilahirkan lagi.

Pada suatu hari,ayam telah menghiaskan dirinya dengan
menyangkut manik-manik yang berkilauan pada setiap helaian bulunya.

Tajinya diasah sehingga berkilauan dan berjalanlah ia menuju ke kediaman kambing.

Tiba di kediaman kambing, ayam pun menyapa sahabatnya itu.

Ayam : Kambing, pekabo?

Kambing: Baik. Wah,ayam. Bukan main lagi kau. Kau nak ke mana hensem-hensem ni.

Ayam: Takde ke mana. Sesajalah nak tengok riaksi engko.

Kambing: Tapi kan ayam, macam mana pun ko berhias, ko jalan tetap kaki ayam, kan?

Ayam: Ko kutuk aku ye. Ko pun apa kurangnya.

Kambing: Apa?

Ayam: Nampak macam alim. Bela janggut. Tapi telur nampak...
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: story santai minda...   Sun Jun 07, 2009 11:07 pm

Doktor Oh Doktor

Pada suatu hari, seorang doktor pakar jantung

meninggal dunia. Untuk mengenang jasanya,

keluarganya sepakat untuk membuatkan

sebuah tugu peringatan di kuburnya berbentuk

jantung. Upacara pengkebumiaan pun berjalan

dengan lancar.



Satu bulan kemudian, seorang doktor pakar

mata pula meninggal dunia.Seperti yang

sudah?, ahli keluarganya sepakat untuk

membina sebuah tugu berbentuk mata di

kuburnya bagi mengenang jasa? beliau.

Upacara pengkebumiaan beliau juga berjalan

dengan lancar



Setelah selesai, para hadirin berangkat pulang,

hanya tinggal seorang saja yang masih

merenung sendirian di pinggir makam si doktor

itu. Salah seorang doktor yang lain melihatnya

dan segera menghampirinya.



"Sudahlah, yang berlalu biarlah berlalu. Tak

usah engkau fikirkan lagi " kata si doktor.



"Saya tidak tahu apa yang harus saya katakan

kepadamu," kata lelaki itu.

"Mengapa pula, mana tahu mungkin saya

dapat membantu" jawap si doktor itu.

"Saya sedang memikirkan bagaimana pula

upacara pengkebumian saya nanti" kata lelaki

itu.

"Mengapa pula ?" tanya doktor tersebut.

"Saya seorang doktor pakar penyakit kelamin"

jawap lelaki itu sugul...
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: story santai minda...   Sun Jun 07, 2009 11:08 pm

Kamal si pengantin baru

Kamal merupakan pengantin baru yg baru sahaja melangsungkan
perkahwinan dengan gadis pilihan hatinya. Pada hari berlangsungnya
majlis kenduri kahwin, habis dibedalnye semua makanan pengantin bak
org kebulor 10 hari tak makan. Tak dikiranya mak mertua ke sedara mara
ke, yang penting dia dapat merasai kesemua makanan pengantin yang khas di
buat untuk raja sehari.
"Bila lagik aku dapat merasa makanan punya sedap ni.kalau aku malu
alamatnye lapor ler" bisik hati kecilnya.

Tiba malam selepas selesainya majlis kendara tu, perut si Kamal nie
memulas-mulas. Sampai kentut-kentut dibuatnya. Sakit perutnya di bawak
sampai keesokan harinya.

Pagi tu mak mertua kesayangannya telah menyediakan sarapan pagi untuk
mereka sekeluarga. Keluarlah Kamal dari biliknya hanya memakai kain
pelikat supaya senang nak ke jamban kalau terdesak.

Sambil duduk bersebelahan isteri tercintanya di kelilingi oleh mak
mertua, bapak mertua dan dua org adik isterinya Kamal menjamah sarapan
pagi tu.

Tiba-tiba perut si Kamal buat hal lagik. Nak ke bilik air rasa segan
lak, lalu dia pun melepas angin kentut se'slow' yg mungkin dan
kebetulan ade seekor kucing bernama cemong di bwh meja makan itu.
Mak mertua nye pun bersuara " cemong!"
Fuh lega sungguh hati si Kamal kerana si cemong yg menjadi mangsa mak
mertuanya. Sekali lagi perut Kamal memulas-mulas lalu dilepaskan gas
se slow seperti yang pertama tadi. "Cemong!" teriak mak mertuanya
sekali lagi kepada si cemong. Lega hati si Kamal.

Sambil dok menghayati hidangan pagi tu, Kamal sekali lagi buat
hal. Dek kerana sebelum nie dah dua kali dilepaskan gas, dan mangsanya
si cemong, Kamal dengan selamba buat dek melepaskan gas dengan sekali
hembusan.

Kali ini mak mertuanya berteriak " Cemong, beralih ko dari situ, kang
di beraknye pulak kat ko".

Alangkah malunye si Kamal mendengar ulasan dari mak mertua
kesayangannye itu. ape lagik merah padam la muke si Kamal lalu terus
dia menuju ke bilik kerana 2 sebab. Pertama, malu sebab mak mertua
sindir. Kedua, dia dah takleh tahan untuk melepaskan niatnya itu.

"Menyesal aku bedal sume makanan pengantin semalam" ujarnya sambil dok
termenong dalam jamban .
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: story santai minda...   Sun Jun 07, 2009 11:10 pm

KISAH SEORANG PANGLIMA
Tahun 1441- Sebelum memulakanperjalanan menuju ke medan perang, seorang panglima menemui rakan yg cukup dipercayainya.

PANGLIMA: Simpan anak kunci ini! Jika aku tak kembali, kau bukakanlah cawat besi isteri ku. Aku izinkan dia berkahwin dengan sesiapa yg disukainya.

RAKAN : Baiklah sahabat ku.

Menjelang petang, ketika panglima bersama tenteranya berehat di sebuah lembah, kelihatan di kejauhan seorang lelaki menunggang kuda cukup pantas menuju ke arah kumpulan tentera itu. Setelah hampir, barulah panglima mengenalinya - dia ialah rakan yg cukup dipercayainya itu.

RAKAN : Maaf… panglima bagi kunci yg salah!! (Hhmmh hampeh, dah cuba buka dulu rupanya! hehe)
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: story santai minda...   Sun Jun 07, 2009 11:11 pm

NENEK TUA
Seorang nenek berusia 65 tahun melahirkan seorang anak. Rakan- rakannya datang berkunjung untuk menjenguknya. Ketika mereka ingin melihat bayi nenek tersebut, nenek itu berkata “Nanti dulu”. Beberapa minit kemudian mereka berkata ingin melihat bayi itu lagi. Tetapi nenek itu tetap berkata “Nanti dulu”. Akhirnya mereka bertanya : “Bila kami boleh melihat bayi engkau..?” “Bila dia menangis”. “Kenapa kami harus tunggu sampai dia menangis?” “Sebabnya aku lupa.. dimana aku letak bayiku tadi..”
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: story santai minda...   Sun Jun 07, 2009 11:12 pm

LAWAK BUDI BAHASA LRT
Seorang gadis cantik menaiki LRT yang sangat penuh sesak. Gadis itu berdiri betul betul didepan seorang pemuda. Seketika kemudian pemuda itu bangun, namun belum sempat pemuda itu berkata apa apa, gadis cantik itu menolak pemuda itu dengan lembut ke tempat duduknya sambil berkata, “Terima kasih, saya lebih suka berdiri”. Pemuda itu tercengang dengan penuh kehairanan. Dia sedikit jengkil kerana ditolak oleh gadis itu walaupun secara lembut. Pemuda itu pun berdiri semula tetapi sekali lagi gadis cantik itu menolaknya duduk semula dan berkata dengan sedikit kuat hingga didengari oleh lain lain penumpang, “Tak apa, tak payah susah susah, saya lebih suka berdiri.” Tanpa putus asa pemuda itu berdiri lagi untuk kali yang ketiga sambil menjerit, “Woii cik kak !! Saya nak turun laaaaa!!! Saya dah terlepas perhentian saya tau !!? Apa punya perasan lah dia ni?!!!
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: story santai minda...   Sun Jun 07, 2009 11:13 pm

Salah Faham
Ada dua org anak kembar. namanya tam dan toni.mereka sudah dewasa dan telah beristeri. Tam mempunyai sebuah perahu yg sangat usang.Kebetulan suatu hari isteri Toni meninggal ketika menaiki perahu Tam. Beberapa hari kemudian seorang wanita tua berjumpatam, dan secara tidak sengaja menyangkanya Toni yg barukehilangan isterinya. Wanita itu berkata kpd Tam ” saya turut bersedih atas kehilangan yg anda rasakan.Tentu anda merasa sedih. “Tam yg menyangka bahawa wanita itu bercakap tentang perahu menjawab, “tak apalah, sebenarnya memang dah lama saya ingin membuangnya… ..dah tua,lagipun memang tak berapa menarik sejak pertama kali melihatnya. Bahagian bawahnya sudah lapok dan berbau busuk. Bahagian buntutnya dah teruk , lubang bahagian depannya pun dah sangat lebar. Setiap kali aku menggunakannya, lubangnya bertambah besar dan bocor. ” saya rasa yg paling merosakkanya ialah semasa saya meminjamkannya kepada 4 org kawan. Saya sudah ingatkan kawan2 keadaannya sudah tidak berapa baik. Tapi mereka masih juga mahu menggunakannya. Mereka berempat cuba masuk ke ke dalam serentak dan akhirnya ia terbelah ditengah2. Mendengar kata2 itu wanita tua itupun pengsan… .. huhuhu…
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: story santai minda...   Sun Jun 07, 2009 11:14 pm

dah boleh dapat B FULL ke ni ???
Back to top Go down
FADZLI
B2
B2


Posts : 148
Join date : 2009-04-01

PostSubject: Re: story santai minda...   Sun Jun 07, 2009 11:18 pm

rahmatchini wrote:
dah boleh dapat B FULL ke ni ???

sikit lagi cikgu........... patut la laju semacam jer....... rupanya pakat dok kejar nak ambik lesen B full........ tak leh jadi ni....... apa barang riders takder lasen.....ish...ish....
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: story santai minda...   Sun Jun 07, 2009 11:44 pm

FADZLI wrote:
rahmatchini wrote:
dah boleh dapat B FULL ke ni ???

sikit lagi cikgu........... patut la laju semacam jer....... rupanya pakat dok kejar nak ambik lesen B full........ tak leh jadi ni....... apa barang riders takder lasen.....ish...ish....

tak laju pun Li. pelan2 kayuh. lama2 dapat la jugak.. Thank sebab bgtau pasal Pahang riders ni... amacam enjin guard dah setle?
Back to top Go down
dtkcrow
B FULL
B FULL


motor : YAMAHA MAJESTY / HONDA ST1100
email : dtkcrow@hotmail.com
Posts : 1101
Join date : 2009-05-25
Age : 41
Location : kuantan

PostSubject: b full   Sun Jun 07, 2009 11:44 pm

bukan aper titlt "budak hingusan tu kureng menarik laaa
Back to top Go down
http://asyriffa.blogspot.com
FADZLI
B2
B2


Posts : 148
Join date : 2009-04-01

PostSubject: Re: story santai minda...   Sun Jun 07, 2009 11:48 pm

rahmatchini wrote:
FADZLI wrote:
rahmatchini wrote:
dah boleh dapat B FULL ke ni ???

sikit lagi cikgu........... patut la laju semacam jer....... rupanya pakat dok kejar nak ambik lesen B full........ tak leh jadi ni....... apa barang riders takder lasen.....ish...ish....

tak laju pun Li. pelan2 kayuh. lama2 dapat la jugak.. Thank sebab bgtau pasal Pahang riders ni... amacam enjin guard dah setle?

kasi simpan dulu...... hajat kalau ada rezeki terpijak nak pelan-pelan cari beg pulak...... nanti boleh pasang sekali kot.......
Back to top Go down
FADZLI
B2
B2


Posts : 148
Join date : 2009-04-01

PostSubject: Re: story santai minda...   Sun Jun 07, 2009 11:50 pm

dtkcrow wrote:
bukan aper titlt "budak hingusan tu kureng menarik laaa

huh......... sampai ati mod..........hahahaha..
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: story santai minda...   Mon Jun 08, 2009 12:34 am

FADZLI wrote:
dtkcrow wrote:
bukan aper titlt "budak hingusan tu kureng menarik laaa

huh......... sampai ati mod..........hahahaha..

betul tu Li.. cepat2 la buang hingus tu.. baru nampak enchemmm.... he he.....
Back to top Go down
nicegurlz
LESEN L
LESEN L


Posts : 81
Join date : 2009-05-18
Age : 36
Location : Quantown

PostSubject: Re: story santai minda...   Mon Jun 08, 2009 10:37 am

rajin beno ckg anta artikel....mentang2 ler cuti skolah.... Smile
Back to top Go down
dtkcrow
B FULL
B FULL


motor : YAMAHA MAJESTY / HONDA ST1100
email : dtkcrow@hotmail.com
Posts : 1101
Join date : 2009-05-25
Age : 41
Location : kuantan

PostSubject: hehehehehe   Mon Jun 08, 2009 11:10 am

cikgu la katakan..... tapi sampai hujung minggu ni je next week dah sekolah
Back to top Go down
http://asyriffa.blogspot.com
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: story santai minda...   Mon Jun 08, 2009 12:21 pm

nicegurlz wrote:
rajin beno ckg anta artikel....mentang2 ler cuti skolah.... Smile

ambil peluang cuti sekolah & berada di KB...internet pun laju...kalu dah buka sekolah & balik Chini X sempat nak berforum sangattt.. lagipun line slowwww maklumlah Chini kan "Rural Area" he he.....
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: tambah cerita   Mon Jun 22, 2009 8:36 pm

Kain Tersepit

Sorang husband balik dari outstation dgn mata lebam kiri dan kanan.. Bila bini
dia tanya, katanya… masa kat escalator airport, sorang awek cun berskirt di
depan dia. Elok je depan mata dia, skirt awek tu tersepit gak kat celah ponggong
dia, so, dengan baik atinya, dia tarik le…. so, awek tu bengang, terus tumbok
dia…

“Debuk” lebam nombo 1 kat mata kanan. Dalam ati dia kata… ‘mungkin awek ni
marah sbab aku tarik kain dia tadi’…so, dia pun tolak le balik kain tu
masuk… dan seterusnya “debuk” untuk lebam ke2 di mata kiri…

Kesian… kan? dan lepas husband ni abis bercerita, idung dia plak berdarah dan
patah kerana ditumbok oleh bini dia sebab baru tau laki dia menggatal…
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: story santai minda...   Mon Jun 22, 2009 8:38 pm

Nak Cite Pun Malas

Pada masa dahulu, ada sebuah kampung di mana semua rakyatnya amat rajin belaka tidak ada yang malas. Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari seorang yang malas.

Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku, katanya, “Patik adalah yang paling malas.” Raja pun bertanya, “Apa tahap malas tuan hamba?” Lalu jawab lelaki tersebut, “Kalau patik hendak makan, ada orang yang suapkan patik.”

Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi lalu berkata, “Patik lebih malas lagi daripada dia tuanku.” Tuanku pun bertanya kepadanya, “Sampai mana pulak tahap malas tuan hamba?” Maka jawabnya, “Kalau patik makanpun, sampai ada orang tolong kunyahkan.”

Maka raja pun terdiam seketika. Tanpa disangka² datang seorang budak lelaki kepadanya sambil berkata,
“Patik adalah yang paling malas tuanku.” Raja pun bertanya, “Bagaimana pula tahap kemalasan kamu si budak?” Budak itu pun menjawab, “Nak cite pun malas.”
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: story santai minda...   Today at 12:06 pm

Back to top Go down
 
story santai minda...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Let's play game - Complete the 'Story'...
» The cattle dog story.
» Story with road signs..
» Hot Chocolate. Nice Story ... must read
» THE REAL WELCOME STRANGER STORY by Katherine Knight

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
PAHANG RIDERS :: TAMBAHAN EXTRA :: BORAK APA SAJE-
Jump to: