PAHANG RIDERS

UNITED ON ONE STAND
 
HomeCalendarFAQPAHANGRIDERS.COMRegisterLog in

Share | 
 

 Salah Siapa?..

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Skinny Queen
B FULL
B FULL


email : skinny_queen@hotmail.com
Posts : 280
Join date : 2009-04-24
Location : PJ

PostSubject: Salah Siapa?..   Wed Jun 10, 2009 4:49 pm

Seorang wanita (saku mmg bodohies India kot) yang tinggal di estet, pada zaman British dahulu, telah dikahwinkan dengan seorang lelaki (bbangsa India jugak).

Tak lama lepas berkahwin, dia mula merasakan suatu perubahan ketara. Dia asyik muntah-muntah. Hairanlah mangkuk ni sebab sebelum kahwin tak muntah pun.

Seminggu selepas "asyik muntah-muntah" tu dia tanya laki dia.
"Ane, ini satu minggu dalam saya ada muntah juga. Dulu ini macam tada juga!
Apa pasal la ane?"
"Ayo, sayang! Wungko ta tau ka?"
"Ta tau la, ane."
"Ini macam punya sakit lepas kawin punya dalam ada kena."
"Ane, ada kena ka?"
"Cit, rasykal! Jantan ta da kena. Pompuan juga ada kena."
"Wo, itu macam. Sekarang saya ada paham."

Dia pun tak tanyalah apa-apa lagi selepas itu. Tambahan pulak rasa loya tu kemudiannya beransur-ansur hilang. Tiga bulan kemudian, dia mula rasa pelik. Sebenarnya dia dah mula rasa pelik sebulan lebih dulu. Dia pun dengan penuh manja dantangkap leleh,tanya lakinya.

"Ane, saya tanya sikit boleh ka?"
"Banyak mau tanya pun tira pa. Saya jawab juga kalu."
"Ane ada tengok ka ini?"
"Apa?"
"Ini perut juga lama makin lama besar! Takut juga saya. Apa pasal ini macam?"
"Ayo yo, chit. Bodoh. Engko punya ama ta da kasi tau ka?"
"Saya belum tanya juga!"
"Belum kawin punya jam dia ta da kasi tau ka?"
"Ta da juga!"
"Sekarang lu pigi tanya. Bodoh punya pomblek."

Terkulat-kulat bininya apabila diherdik lakinya. Sebelum tu lakinya tak pernah menyinga macam tu. Dia segera mendapatkan ibunya dan bertanya.

"Ama, saya tanya juga mau satu hal."
"Apa itu hal?"
"Ama, saya punya perut hari makin hari besar. Takut la saya ama."
"Ayo yo! Wungko punya laki ta mau kasi tau ka?"
"Dia marah juga sama saya ini hal punya dalam."
"Cit, cilaka punya menantu. Wungko kasi tanya sama dia baik-baik."
"Tolong la ama, kasi tau. Ta da kalu saya mati."
"Wokey, wokey! Ama kasi tau. Itu perut punya dalam angin juga duduk."

Puaslah hati pompuan ni apabila mendapat tau jawapannya. Dia pun bersegeralah mendapatkan lakinya untuk menjelaskan sebabnya yang pada pandangannya memang telah sedia dimaklumi suaminya.

"Ane, ane. Saya ama juga sudah kasi tau."
Apa dia cakap?"
"Ini perut punya dalam angin juga ada. Itu pasaal la kumbong, bungkak."
"Cit, bodoh punya ama mantua."

Tekejut biawak pompuan ni. Tadi dia yang jadi sasaran kemarahannya, sekarang emaknya pulak. Lagi tekejut dia apabila tiba-tiba je lakinya berdiri lalu menyingkap kainnya (dhoti) dan menunjukkan anunya seraya mengherdik:

"Angin ya, angin masuk ka. Wungko punya ama butol-butol bodo.
Apa,dia ingat ini batang pam basikal ka?!!"

guling guling guling sorry sorry sorry
Back to top Go down
 
Salah Siapa?..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
PAHANG RIDERS :: KOPITIAM@BORAK KOSONG-
Jump to: