PAHANG RIDERS

UNITED ON ONE STAND
 
HomeCalendarFAQPAHANGRIDERS.COMRegisterLog in

Share | 
 

 sejarah pahangriders

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: sejarah pahangriders   Thu Jun 11, 2009 10:28 am

sesiapa yang tahu pasal sejarah penubuhan kelab ni bolehlah bagi info kat sini... tentu ramai yang nak tahu.. termasuk saya ni...TQ chopper askar
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Wed Jun 17, 2009 1:15 pm

any info??????
Back to top Go down
eida
LESEN L
LESEN L


Posts : 92
Join date : 2009-04-08
Age : 35
Location : kuantan

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Wed Jun 17, 2009 1:22 pm

emmmm, bak sini eida story sedikit2 ekkk, study study study study
tujuan sebenar penubuhan pahang riders ni adalah hiiii eida poon tak tau sejarahnye hiii
guling guling guling kuda sorry sorry
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Wed Jun 17, 2009 1:28 pm

eida wrote:
emmmm, bak sini eida story sedikit2 ekkk, study study study study
tujuan sebenar penubuhan pahang riders ni adalah hiiii eida poon tak tau sejarahnye hiii
guling guling guling kuda sorry sorry


tak pe tak marah pun..... he he..tapi
Back to top Go down
dtkcrow
B FULL
B FULL


motor : YAMAHA MAJESTY / HONDA ST1100
email : dtkcrow@hotmail.com
Posts : 1101
Join date : 2009-05-25
Age : 41
Location : kuantan

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Wed Jun 17, 2009 1:52 pm

nanti i try tanya otai otai PAHANG RIDERS
Back to top Go down
http://asyriffa.blogspot.com
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Wed Jun 17, 2009 2:42 pm

dtkcrow wrote:
nanti i try tanya otai otai PAHANG RIDERS

OK.. TQ bro...
Back to top Go down
FADZLI
B2
B2


Posts : 148
Join date : 2009-04-01

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Wed Jun 17, 2009 10:37 pm

dtkcrow wrote:
nanti i try tanya otai otai PAHANG RIDERS

rasanya presiden kita paling layak jawab soalan ni............ tunggu dia buat karangan dulu pasal sejarah penubuhan pahang riders ni........... apa pun kita tunggu dulu sampai selesai proses pendaftaran kelab ni...... tak gitu zoom..........
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Wed Jun 17, 2009 11:30 pm

FADZLI wrote:
dtkcrow wrote:
nanti i try tanya otai otai PAHANG RIDERS

rasanya presiden kita paling layak jawab soalan ni............ tunggu dia buat karangan dulu pasal sejarah penubuhan pahang riders ni........... apa pun kita tunggu dulu sampai selesai proses pendaftaran kelab ni...... tak gitu zoom..........

betul tu.. sabar menanti... Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top Go down
Jenal Vulcan
B FULL
B FULL


motor : Kawasaki Vulcan 5000
email : jenal79@yahoo.com
Posts : 291
Join date : 2009-04-01
Age : 28
Location : On my bike

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Thu Jun 18, 2009 12:06 am

untuk makluman, Pahang Riders belum lagi menjadi sebuah kelab...setakat ni, Pahang Riders adalah sebuah kumpulan bermotosikal...pendaftaran kelab masih lagi dalam proses...

berkenaan sejarah penubuhan kumpulan ini, asalnya semua ahli kumpulan pahang riders yg asal adalah terdiri dari ahli2 kelab bahasa inggeris di sebuah sekolah tadika di kawasan kuantan...mereka berkawan sejak kecil lagi dan setelah menonton cerita Hells Angels on wheels, mereka menyimpan cita2 yg sama iaitu mahu memiliki sebuah motorsikal berkuasa tinggi...

setelah mereka memasuki alam sekolah rendah, mereka mula menyimpan duit belanja sekolah di dalam tabung yg diperbuat dari buluh yg ditebang di bukit setongkol. Sekarang tapak tu dah jadi tapak kedai Acoy...mereka sanggup mengikat perut demi merealisasikan impian untuk memiliki motorsikal berkuasa tinggi...

Apabila mereka dewasa dan telah memasuki alam pekerjaan, mereka mula menyimpan duit dengan lebih banyak, ye la...dah keje, gaji pulak besor...bila duit dah cukup, mereka pon terus membeli motor idaman masing2...TUNAI!!!

Bila mereka dah ada motor berkuasa tinggi ni, mereka pon mulalah meronda2 kawasan kuantan dengan eksyen sekali dan berjaya menakutkan budak2 EX5 dan RXZ dengan bunyi eksoz mereka yg menggemparkan alam sekitar sehingga mereka disaman oleh Jabatan Alam Sekitar (JAS) di atas dakwaan melakukan pencemaran bunyi...

Oleh kerana tidak puas hati dengan JAS, mereka mula merancang untuk membalas dendam dan berazam untuk memperhebatkan lagi bunyi motor mereka...malangnya mereka "out of numbers"...tapi mereka tidak putus asa...mereka mula menghasut rakyat kuantan untuk mebeli motorsikal berkuasa tinggi dan menyertai kumpulan mereka...dan dari situlah ahli mereka mula bertambah dari hari ke sehari...mereka hanya menunggu masa untuk meruntuhkan Stadium Darul Makmur dengan gelombang bunyi eksoz mereka.....

siapakah mereka ini????
1. Atuk
2. Zoom
3. Fendi
4. Zahar v8
5. Nasrul a.k.a Nurul
6. Jason
7. Nawie a.k.a Kerambit

sebenarnya mereka ni sebaya...cuma, ada yg membuat pembedahan plastik untuk mengelakkan identiti mereka dikesan...

_________________
Back to top Go down
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Mon Jun 22, 2009 8:24 pm

Jenal Vulcan wrote:
untuk makluman, Pahang Riders belum lagi menjadi sebuah kelab...setakat ni, Pahang Riders adalah sebuah kumpulan bermotosikal...pendaftaran kelab masih lagi dalam proses...

berkenaan sejarah penubuhan kumpulan ini, asalnya semua ahli kumpulan pahang riders yg asal adalah terdiri dari ahli2 kelab bahasa inggeris di sebuah sekolah tadika di kawasan kuantan...mereka berkawan sejak kecil lagi dan setelah menonton cerita Hells Angels on wheels, mereka menyimpan cita2 yg sama iaitu mahu memiliki sebuah motorsikal berkuasa tinggi...

setelah mereka memasuki alam sekolah rendah, mereka mula menyimpan duit belanja sekolah di dalam tabung yg diperbuat dari buluh yg ditebang di bukit setongkol. Sekarang tapak tu dah jadi tapak kedai Acoy...mereka sanggup mengikat perut demi merealisasikan impian untuk memiliki motorsikal berkuasa tinggi...

Apabila mereka dewasa dan telah memasuki alam pekerjaan, mereka mula menyimpan duit dengan lebih banyak, ye la...dah keje, gaji pulak besor...bila duit dah cukup, mereka pon terus membeli motor idaman masing2...TUNAI!!!

Bila mereka dah ada motor berkuasa tinggi ni, mereka pon mulalah meronda2 kawasan kuantan dengan eksyen sekali dan berjaya menakutkan budak2 EX5 dan RXZ dengan bunyi eksoz mereka yg menggemparkan alam sekitar sehingga mereka disaman oleh Jabatan Alam Sekitar (JAS) di atas dakwaan melakukan pencemaran bunyi...

Oleh kerana tidak puas hati dengan JAS, mereka mula merancang untuk membalas dendam dan berazam untuk memperhebatkan lagi bunyi motor mereka...malangnya mereka "out of numbers"...tapi mereka tidak putus asa...mereka mula menghasut rakyat kuantan untuk mebeli motorsikal berkuasa tinggi dan menyertai kumpulan mereka...dan dari situlah ahli mereka mula bertambah dari hari ke sehari...mereka hanya menunggu masa untuk meruntuhkan Stadium Darul Makmur dengan gelombang bunyi eksoz mereka.....

siapakah mereka ini????
1. Atuk
2. Zoom
3. Fendi
4. Zahar v8
5. Nasrul a.k.a Nurul
6. Jason
7. Nawie a.k.a Kerambit

sebenarnya mereka ni sebaya...cuma, ada yg membuat pembedahan plastik untuk mengelakkan identiti mereka dikesan...

he he he
Back to top Go down
FADZLI
B2
B2


Posts : 148
Join date : 2009-04-01

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Tue Jun 23, 2009 12:46 am

rahmatchini wrote:
Jenal Vulcan wrote:
untuk makluman, Pahang Riders belum lagi menjadi sebuah kelab...setakat ni, Pahang Riders adalah sebuah kumpulan bermotosikal...pendaftaran kelab masih lagi dalam proses...

berkenaan sejarah penubuhan kumpulan ini, asalnya semua ahli kumpulan pahang riders yg asal adalah terdiri dari ahli2 kelab bahasa inggeris di sebuah sekolah tadika di kawasan kuantan...mereka berkawan sejak kecil lagi dan setelah menonton cerita Hells Angels on wheels, mereka menyimpan cita2 yg sama iaitu mahu memiliki sebuah motorsikal berkuasa tinggi...

setelah mereka memasuki alam sekolah rendah, mereka mula menyimpan duit belanja sekolah di dalam tabung yg diperbuat dari buluh yg ditebang di bukit setongkol. Sekarang tapak tu dah jadi tapak kedai Acoy...mereka sanggup mengikat perut demi merealisasikan impian untuk memiliki motorsikal berkuasa tinggi...

Apabila mereka dewasa dan telah memasuki alam pekerjaan, mereka mula menyimpan duit dengan lebih banyak, ye la...dah keje, gaji pulak besor...bila duit dah cukup, mereka pon terus membeli motor idaman masing2...TUNAI!!!

Bila mereka dah ada motor berkuasa tinggi ni, mereka pon mulalah meronda2 kawasan kuantan dengan eksyen sekali dan berjaya menakutkan budak2 EX5 dan RXZ dengan bunyi eksoz mereka yg menggemparkan alam sekitar sehingga mereka disaman oleh Jabatan Alam Sekitar (JAS) di atas dakwaan melakukan pencemaran bunyi...

Oleh kerana tidak puas hati dengan JAS, mereka mula merancang untuk membalas dendam dan berazam untuk memperhebatkan lagi bunyi motor mereka...malangnya mereka "out of numbers"...tapi mereka tidak putus asa...mereka mula menghasut rakyat kuantan untuk mebeli motorsikal berkuasa tinggi dan menyertai kumpulan mereka...dan dari situlah ahli mereka mula bertambah dari hari ke sehari...mereka hanya menunggu masa untuk meruntuhkan Stadium Darul Makmur dengan gelombang bunyi eksoz mereka.....

siapakah mereka ini????
1. Atuk
2. Zoom
3. Fendi
4. Zahar v8
5. Nasrul a.k.a Nurul
6. Jason
7. Nawie a.k.a Kerambit

sebenarnya mereka ni sebaya...cuma, ada yg membuat pembedahan plastik untuk mengelakkan identiti mereka dikesan...

he he he

molek kiranya kita buku kan kisah benar ini.......... hahahahaha.......... jenal nama kita part mana nak masuk ni........hahahaha....
Back to top Go down
dtkcrow
B FULL
B FULL


motor : YAMAHA MAJESTY / HONDA ST1100
email : dtkcrow@hotmail.com
Posts : 1101
Join date : 2009-05-25
Age : 41
Location : kuantan

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Tue Jun 23, 2009 8:01 am

lepaij ni nak tukaq nama jenal jadi penglipur lara pahang riders
Back to top Go down
http://asyriffa.blogspot.com
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Tue Jun 23, 2009 11:07 am

dtkcrow wrote:
lepaij ni nak tukaq nama jenal jadi penglipur lara pahang riders

betul tu jenal layak jadi penglipur lara... cite dia semua bombastik belaka.. he he he...
Back to top Go down
Jenal Vulcan
B FULL
B FULL


motor : Kawasaki Vulcan 5000
email : jenal79@yahoo.com
Posts : 291
Join date : 2009-04-01
Age : 28
Location : On my bike

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Tue Jun 23, 2009 2:19 pm

rahmatchini wrote:
dtkcrow wrote:
lepaij ni nak tukaq nama jenal jadi penglipur lara pahang riders

betul tu jenal layak jadi penglipur lara... cite dia semua bombastik belaka.. he he he...
Penglipur lara amende plak ni? Ni citer betul ni...
betul2 kejadian....

_________________
Back to top Go down
fendi vstar
B2
B2


motor : yamaha vstar 1100
email : fendi_mohd@hotmail.com
Posts : 162
Join date : 2009-04-12
Age : 43
Location : kuantam asal kelantam

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Tue Jun 23, 2009 3:37 pm

Hantam saje lah labuuuu!!!!!!!!
Back to top Go down
sara nar38
LESEN L
LESEN L


Posts : 65
Join date : 2009-04-02
Age : 48
Location : TUDM BUTTERWORTH

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Tue Jun 23, 2009 4:10 pm

fendi vstar wrote:
Hantam saje lah labuuuu!!!!!!!!
[co
lor=red][/color]
hai..........banyak happy nampak lu semua.............. shoot
Back to top Go down
fendi vstar
B2
B2


motor : yamaha vstar 1100
email : fendi_mohd@hotmail.com
Posts : 162
Join date : 2009-04-12
Age : 43
Location : kuantam asal kelantam

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Tue Jun 23, 2009 4:18 pm

Happy tuh baru tak nampak tua bro...hidup kena ghumbira....
Back to top Go down
eida
LESEN L
LESEN L


Posts : 92
Join date : 2009-04-08
Age : 35
Location : kuantan

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Tue Jun 23, 2009 4:21 pm

betol betol betol chopper chopper
Back to top Go down
fendi vstar
B2
B2


motor : yamaha vstar 1100
email : fendi_mohd@hotmail.com
Posts : 162
Join date : 2009-04-12
Age : 43
Location : kuantam asal kelantam

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Tue Jun 23, 2009 4:30 pm

Oleh itu.... mari kita BERGHUMBIRAAAAAAAAAAAA.....yeeehaaaaa...cha cha cha...
Eden tongah monari zapin dah nih.....Bro apo cherito ngan tompet kijo baru ghumbiro ko?
Back to top Go down
zoomwinger
B FULL
B FULL


motor : Honda Goldwing 1500
email : zoomwinger@gmail.com
Posts : 239
Join date : 2009-04-01
Age : 36

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Tue Jun 23, 2009 6:36 pm

nanti kan kuar citer sejarah ini
Back to top Go down
http://zoomrider.blogspot.com
rahmatchini
B FULL
B FULL


Posts : 441
Join date : 2009-05-29
Age : 43
Location : Chini Timur

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Tue Jun 23, 2009 10:50 pm

zoomwinger wrote:
nanti kan kuar citer sejarah ini

ok TQ... tak sabar ni.. hooray hooray hooray
Back to top Go down
Jenal Vulcan
B FULL
B FULL


motor : Kawasaki Vulcan 5000
email : jenal79@yahoo.com
Posts : 291
Join date : 2009-04-01
Age : 28
Location : On my bike

PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Wed Jun 24, 2009 12:56 am

sara nar38 wrote:
fendi vstar wrote:
Hantam saje lah labuuuu!!!!!!!!
[co
lor=red][/color]
hai..........banyak happy nampak lu semua.............. shoot
lama menyepi, baru bunyik.....
so, camne Penang? 30/7 ni datangla Kuantan...kita ride sama2 ke PD Bike Week...... chopper chopper

_________________
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: sejarah pahangriders   Today at 10:27 am

Back to top Go down
 
sejarah pahangriders
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Selemat Hari Raya

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
PAHANG RIDERS :: SEJARAH MOTORSIKAL-
Jump to: